Kilka komentarzy o tych tradycyjnych i tych bardziej oryginalnych przeznaczeniach kruszyw budowlanych i drogowych

Na przestrzeni stuleci technologie w budownictwie cały czas się zmieniały. Jeszcze 100 lat temu powszechnie wykorzystywano bardzo prymitywne metody, np. ściany budowano z mieszaniny gliny i słomy. A teraz nie dość, że używa się całkowicie innych materiałów, to poza tym wznosząc dom należy pamiętać o przestrzeganiu rygorystycznych norm. Inspektorzy budowlani muszą obligatoryjnie znać najważniejsze wytyczne, a w przypadku potrzeby mogą sięgnąć po bardziej szczegółowe informacje. Normatywizacja jest na tyle ekspansywna, że nawet wielkość kruszywa, jak również jego skład został ze szczegółami opisany. Uściślono też, które z tych materiałów można wykorzystać w trakcie budowy ekspresówek, a które nadają się do produkcji betonu.
Na przestrzeni wieków technologie w budownictwie ciągle ewoluowały. Jeszcze 100 lat temu powszechnie wykorzystywano niezwykle prymitywne techniki, np. ściany wznoszono z mieszanki gliny oraz słomy. A teraz nie dosyć, że używa się całkiem innych surowców, to poza tym budując budynek trzeba pamiętać o przestrzeganiu rygorystycznych norm. Inspektorzy nadzoru budowlanego muszą obligatoryjnie znać elementarne wytyczne, a w przypadku potrzeby mogą sięgnąć po bardziej szczegółowe informacje. Normatywizacja jest na tyle ekspansywna, że nawet rozmiar kruszywa, jak również jego skład został drobiazgowo opisany. Doprecyzowano też, które z kruszyw można użyć podczas budowy dróg, a które nadają się do produkcji betonu.

kruszywo drogowe

Autor: Armcon Precast
Źródło: http://www.flickr.com
W latach PRL-u z betonu stawiano niemalże wszystko: i wysokie dziesięciopiętrowce, i te mniejsze budynki, jak również wyrabiano płyty chodnikowe.

Pamiętaj, że jesteśmy w witrynie (http://www.infinitex.pl/oslony-termoizolacyjne/). Oczekujemy na Ciebie z kolejnymi postami, które są niezwykle interesujące. Sądzimy, że namówimy Cię do wejścia w ten link.

Wtedy jego jakość najczęściej była dyskusyjna, gdyż brak budulców był powszechny. Teraz wszystko się zmieniło, a i zapotrzebowanie w zasadzie spadło niż wzrosło: czerwona kostka brukowa zastąpiła płyty, a mieszkań z tzw. wielkiej płyty rzecz jasna nikt już nie buduje.
Kruszywa do betonu nabywają przeważnie przedsiębiorstwa zajmujące się wytwarzaniem tego materiału budowlanego . Aby mogła powstać doskonałej jakości masa, trzeba użyć wysokiej jakości półproduktów, a dokładniej, piasku albo żwiru oraz grysu – wybór zależy od późniejszego wykorzystania przygotowanej masy. Kruszywa do betonu trafiają również do odbiorców prywatnych – jeśli ktoś chce wylać fragment murka pod metalowe ogrodzenie, to z pewnością nie będzie zabiegał o dostawę betonowej masy. A czasami zdarza się, że takie kruszywa kruszywa kopalnia kruszywa mniej typowe przeznaczenie: piasek ląduje piaskownicy, a żwirek pięknie przyozdabia przydomowe klomby z kwiatami.

Tymczasem kruszywa drogowe bywają wykorzystywane przez przedsiębiorstwa budujące autostrady i gminne szosy, a także parkingi. Stabilne podłoże gwarantuje dobry stan powierzchni jezdni przez lata, więc inwestorzy nie powinni oszczędzać. Tu wykorzystuje się jedynie niektóre skały, np. granit, wapień bądź dolomit, choć de facto dostawcy kruszyw potrafią taką listę znacznie wydłużyć. Podobnie jak w przypadku piasku albo żwiru, mniejsze lub większe kamyki mogą również trafić do prywatnych ogródków, żeby tam stać się elementem niebanalnej aranżacji.